percutian ke krabi menaiki kereta

Jika anda datang menaiki kenderaan sendiri dari Kuala Lumpur ke jeti Mersing perjalanan akan mengambil masa kira-kira 5 jam dengan jarak perjalanan sejauh 235km. Pada 19hb hingga 21hb Jun 2013 yang lepas penulis bersama isteri tercinta telah ke Krabi Thailand untuk pergi bercuti dengan memandu kereta.

Last Job Mak Buyung Sebelum Nak Bercuti Panjang Mua Maisyamua Fashion Mua Big Belly

Atas permintaan rakan-rakan sekalian jom saya share kan cara perjalanan dari KL sentral ke Hatyai menaiki ETS serta tempat makan yg menarik boleh di dapati di sana.

. 6 febuari 2015 adalah pengalaman aku sekeluarga serta kakak dan adik ipar yang seramai 14 orang bercuti ke Hatyai menaiki 2 buah kenderaan. Tapi kali ini saya memang tak sempat. Kenderaan baru dan selesa.

HARGA SEWA KERETA SUDAH TERMASUK. Kebanyakan hotel pula menyediakan perkhidmatan mengambil pelanggan di airport. New Zealand keindahannya yang saujana mata memandang mejanjikan kenangan terindah setiap pengunjungnya di bumi kiwi itu.

Setelah 4 jam lebih memandu perasaan letih hilang digantikan dengan perasaan yang semakin teruja untuk eksplorasi Krabi. Kali ini nak share sikit pengalaman saya sepanjang di Krabi Thailand. Kenapa Pilih Pakej Krabi kami.

Trip kali ini saya tak naik flight mahupun keretapi tetapi menaiki kereta secara konvoi. Kami menaiki train pertama jam 451 pagi dan sampai ke KLIA 2 jam 512 pagi. Apa yang saya nak kongsi ini adalah MENAIKI ETS Electric Train Service KERETAPI LAJU.

Percutian ini lama juga aku plan asalnya nk pergi hujung bulan febuari 2015 tapi disebabkan anak buah aku tak dapat cuti terpaksalah aku. Seawal jam 300 pagi kami dah bangun dan bersiap untuk ke Putrajaya Sentral. Aktiviti elephant trekking - 1100 Baht.

Percutian ke Krabi memang menyeronokkan. Suhu boleh menjadi ringan kerana ia berkisar antara 19-21 C. Kami bertolak menaiki kereta sendiri sampai ke Bukit Kayu Hitam.

Ada yang menaiki kereta sendiri untuk pergi bercuti ada yang naik pengangkutan awam kerana lebih mudah dan tidak penat. Percutian Ke Ao Nang Krabi Thailand. Apa yang bagusnya menaiki ETS ini anda tidak perlu penat untuk memandu kereta.

Sesaje tanya hubby nak ke mana cuti Raya Cina ni. Hubby cakap nak gi Krabi dengan kereta. Catatan Perjalanan Percutian Ke Ao Nang Krabi dan Phuket.

Perjalanan santai menaiki keretapi sambe menikmati keindahan alam buana. Percutian di Krabi Thailand. Sarapan di Changi SGD30 RM9074 2.

Parking semalaman dicaj RM15. Ok untuk tiket korang boleh beli dari apps KTMB download dr apps store tau dari apps ni korang bole beli utk 2org so kalau nk beli utk 4org korang kene lah buat 2x Harga tiket. Hari ni uzu nak liskan bajet kiterang sepanjang 4hari 3malam di Thailand.

Pengalaman saya menaiki ETS memang sangat seronok. Bajet terpulang apa korang buat. Kebiasaannya kalo kakitangan kerajaan perlu mohon pelepasan ke luar negara sebulan awal.

Jadi rasai juga suasana menaiki kereta api ala-ala zaman dulu-dulu. Servis berkala penghawa dingin brek lampu dan tayar semuanya telah diperiksa dengan rapi. Lepas lunch kami terus ke Ao Nang Beach dengan menaiki tuk tuk THB30 untuk one way.

Konvoi bersama lima buah kereta untuk ke Krabi. Kami memilih hotel Hasna Palace yang dimiliki oleh Muslim. Ada banyak tempat yang belum kami lawati seperti ke pusat Gajah Emerald Pool hotspring dan juga package island hoping yang lain.

Trip blogger kali ini kami ke 3 lokasi utama yang menjadi pusat tumpuan pelancong iaitu Phuket Krabi dan Hatyai dalam tempoh 4 hari 3 malam. Kemudian terus memandu ke imigresen Thailand Wang Prachan pula. Aku syorkan sapa2 yg nak parking boleh la parking dalam The Zone.

Jom Bawa Kereta Ke Krabi Short trip menaiki kereta dari KL Penang Hatyai Krabi 4D3N thailand travel penang hatyai krabi Perjalanan dari KL Penang 3. Hari kedua kami memilih aktiviti tersebut dengan membeli pakej yang terdapat di deretan kedai yang menawarkan pelbagai aktiviti. Tempah pakej melancong anda ke Korea Selatan dengan Tripfez.

Jangan beli kat sana last minit mahal tau. Jarak dari hotel ke sana dekat je tapi since agak penat cubalah naik tuk tuk. Bercuti bersama keluarga kawan-kawan dan nikmati makanan halal yang sedap.

Saya tak terkejut kereta kancil saya dapat menghabiskan perjalanan sejauh 1700km selama 4 hari dengan membawa muatan penuh ketika musim panas kerana segala persiapan untuk perjalanan jauh telah dibuat. Janji jumpa di imigresen pengkalan kubor pukul 8 30am. Dua hari sebelum tarikh baru nak plan.

3H2M 4H3M Menaiki Van Bas. Persediaan Percutian Ke Singapura. Kami bercuti ke Singapura pada 29hb Jan sampai 31hb Jan 2011.

Perjalanannya lebih cepat dan kurang meletihkan. Untuk pengetahuan semua saya suami memandu ke Krabi menaiki KureSya dari Kuala Lumpur. Percutian di Krabi Thailand.

Kalau KL ke Phuket kurang lebih 1000 km. 100muslim dkt hotel tu. Pakej Bajet 4 Hari 3 Malam Ke Phuket Krabi Hatyai.

Kali ini percutian adalah untuk kami berdua sahaja. PAKEJ KRABI 3H2M DARI RM349 DARI BUKIT KAYU HITAM 3. Thailand Percutian Bajet ke Krabi Part 1.

Jangan risausebab parking kat sana selamat. Bila ditukar ke Baht cuma dapat 15000 Baht. Banyak juga nak cerita tentangnya.

Dari Selangor - Krabi Part 1 Cuti-cuti sekeluarga pada kali ini agak special sebab akan melancong ke bumi Thailand bukan dengan menaiki flight tetapi dengan menaiki kereta sendiri. 21-24 Ogos 2014 Entry kali ini saya nak share trip percutian. Masuk hari kedua di Ao Nang Krabi tidak sah jika ke Ao Nang Krabi tidak melakukan aktiviti Island Hoping dan menaiki gajah.

Mulanya saya agak takut-takut juga nak masuk. Hotel - 9000 Baht. Bawa duit RM ke Krabi in case korang perlukan duit lagi.

Ringkasan Bajet Trip ke Hatyai. Bleh whatsapp saya untuk konvoi ke krabi dengan memandu kereta. PAKEJ KRABI RM499 3H2M DARI KL 2.

Dapatkan pakej percutian termasuk dengan penerbangan atau pakej ground anda secara online sekarang. Anda tidak perlu risau status halal dan kesucian makan minum di hotel itu. Penulis dan isteri meminta ibu mertua untuk menjaga anak-anak dirumah.

Jom ke krabi-hatyaii Serendah rm449pax PAKEJ TERMASUK. Kami pergi dengan menaiki dua buah kereta saya dan kakak saya bersama keluarga masing-masing. Perjalanan menaiki van atau bas melalui sempadan Bkt Kayu Hitam.

Memandu kereta ke krabi. Percutian ke Hat Yai Thailand bermula begini. Pakej Percutian Krabi 2020 2021.

Ramai orang ke Krabi dengan menaiki kapal terbang. Insya Allah jika ada rezeki saya memang bercadang untuk ke Krabi lagi. Rate included transportation type kereta is toyota avanza or suzuki apv petrolparkingpemandukereta dan high way tiket.

Percutian ke Hatyai menaiki kereta menggunakan pasport berkumpulan. Kami bajet hari tu cuma RM2000. Sy dh booking hotel aonang silver orchid.

Kembara ke bumi Siam. Makan - 1000baht sehari x 3 hari 3000 Baht. Terpulang la korang nak parking berapa malam.

Boat Parking A Photo From Jawa Barat Java Trekearth Boat Photo Lido

Gambar Pemandangan Cantik Di Malaysia Terletak Di Tengah Tengah Subang Jaya Cottage Inn Subang Merupakan Temp Pemandangan Pantai Cenang Pemandangan Yang Indah

Pemandangan Indah Dengan Orang Nggak Cuma Pantai Rumah Pohon Gangga Nawarin Pemandangan Lombok Pemandangan Indah Di Balik Ter Pemandangan Taman Negara Pantai

Atv Fun Activity Atv Fun Activities Activities

Gambar Orang Berdua Di Pantai Travel Solo Dan Rakam Gambar Menarik Tanpa Selfie Gadis Ini Kongsi Berdua Kita Akan Melangkah Bers Pantai Di Pantai Pemandangan

Pemandangan Tepi Pantai Waktu Senja Ramai Orang Cakap Kalau Bercuti Ke Langkawi Hanya Aktiviti Di Air Sahaja Yang Me Pemandangan Pantai Pemandangan Yang Indah

Satun Thailand December 2018 Satun Thailand Family Vacation

Simple Outfit For Traveling Giex Gadis Yogyakarta Api

Popular posts from this blog